Thursday, September 19, 2013

Rumah Sewa Part 2




Minggu lepas kira minggu outing bagi kita orang la.. Setelah seminggu terperap kat universiti dan rumah.. Di belenggu dengan masa study untuk minggu pertama yang masih tak betul.. Jadi kami amik keputusan untuk berjalan jalan mencari barang.. Haha..


Mungkin gurls kata :-


Ala lelaki kalau keluar shopping apa la sangat.. Setakat pergi cari tempat shopping .. Kalau dah jumpa barang terus beli.. Takde buat pilihan..



Haha.. Ye mungkin ada betulnya kata mereka.. Tapi pada masa kini , mungkin perlu juga membuat sedikit bandingan untuk membeli sesuatu kerana harga bagi setiap kedai mungkin tidak sama.. Kalau kita main beli je takot2 nanti rasa menyesal.. Haha..


setelah beberapa kali pasang dah PRO RM39.90


So outing kali nie lebih kepada beli barang untuk dapur dan kegunaan rumah.. Haha.. Maklum la kan.. Post sebelum nie cerita pasal rumah sewa.. So post seterusnya cerita pasal barang yang kami beli untuk rumah sewa.. Memandangkan future planning lepas nie nak main masak masak.. So beli barang seperti dapur gas dan periuk nasi..


Penyangkut baju RM 43.80


Hakikatnya, tak sanggup nak makan luar.. Haha.. Budget tinggi dan kekadang terasa cepat lapar akibat nasi yang sangat sikit… Dugaan sementara.. Haha.. Hari2 ee cuba makan nasi bujang.. *tau ke korang nasi bujang ?* Nasi bujang nie adalah nasi putih + telur dadar + sambal belacan + sup.. Kalau pandai pilih tempat dapat la RM2 / bungkus tapi ada juga kedai yang jual RM3 / bungkus sekali dengan air sirap.. Haha *mcm2 style*


Tilam yang murah RM32.90


So bila fikir2 balik benda nie pon salah satu kegunaan utama.. Ye la.. Nak duduk rumah sewa nie untuk 1 tahun.. Hehe.. Kalau tak rosak leh guna untuk tahun seterusnya.. So membeli perkakas nie hanya beli yang biasa2 dan murah.. Takde la rasa ralat sangat kalau rosak.. kekekekeke.. Mungkin ee suka gunakan istilah : pandai jaga InsyaAllah tak rosak DAN juga istilah : kalau dah ketentuan Allah nak rosak.. Rosak juga kan ? kekekeke

periuk nasi elba ini je mampu beli RM72.90

harga lagi murah ada macam2 jenis harga RM 32.50


Jadi Pesanan kali nie : Sebelum membeli fikir dahulu.. Buat survey.. Hehe.. Kerana anda adalah pembeli yang bijak.. Bijak Membeli Supaya Tidak Kena Tipu.. ^____^




No comments:

Post a Comment

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails