Saturday, August 10, 2013

Selamat Hari Raya

Hahahaahaha.. aku nak gelak dulu baru nak memulakan post aku pada bulan Ogos kali nie..



Syukur alhamdulillah dan masok hari ketiga kita beraya di bulan Syawal.. hehe.. Aku baru je nak wish korg Selamat Hari Raya.. *adakah ianya terlambat ?* pada aku masih tak terlambat lagi nak wish selamat hari raya.. hehehe.. sebab dicorong lorong radio masih lagi memasang lagu raya... *padahal 1 ramadan radio super market dh pasang lagu raya lagi..LoL*


nak cerita sikit pengalaman raya pada tahun nie.. haha.. pengalaman raya pada tahun nie sama je macam tahun2 sebelumnya.. takde kelainan rasanya.. haha.. selesai je sembahyang raya.. tolong mak packing barang makanan utk di agihkan ke pusat dialisis.. Untuk pengetahuan abah aku kena dialisis seminggu tiga kali di Pusat Dialisis Qaseh... Kelainan raya pada tahun nie ialah mak ngan abah beraya dekat pusat dialisi dulu sebelum beraya di rumah...


Seperti biasa.. kita berpuasa sebulan.. so sebulan la kita tak makan pagi kan ? hahahaha *tapi buat mereka yang tak pose tak tau la kan ?* al maklum la perut terkejut pagi raya,.. makan nasi dengan kuah rendang.. lepas tue makan soto lagi... makan lemang lagi.. makan macam macam pagi raya.. naaaaaa... terkejut perut.. haha.. akibatnya terasa nak muntah.. Pengalaman yang pertama.. tak beringat ketika nak makan... kekekeke..


Beri duit raya kira dah serasi dalam kalangan keluarga aku nie.. so setiap tahun aku pasti dapat duit raya daripada mak , abah , kakak , abg abg dan abg ipar.. hehehe.. disebabkan aku anak ke lima daripada lima orang adik beradik.. so aku la kot yang dapat paling banyak duit raye.. hihihi... Planing duit raya masih lagi dalam fikiran antara nak melabur atau menyimpan... hihi..


selesai cerita raya pertama..








Masok cerita raya kedua..


Raya kedua jatuh pada hari jumaat.. dan abg aku pun balik pada raya kedua.. masing2 kelam kabut nak siapkan makanan utk abg ak yang akan balik pada pagi tue.. hehehe.. macam biasa la.. family berkumpul gotong royong la jawapnye nak siapkan juadah makanan.. Boleh dikatakan raya kali nie kejenye adalah makan makan dan MAKAN... kenyang gila perut...



Juadah sarapan pagi raya kedua ialah Nasi goreng . lemang , rendang , kuah kacang , dan Murtabak.. hehehe.. mak cakap cucu dia minat dengan murtabak.. sesekali balik masak utk mereka.. bukan selalu.. Ye bukan selalu.. haha..


Tengah hari tue macam biasa menunaikan kewajiban untuk sembahyang jumaat.. hehe.. rasanya penuh juga masjid area taman perpaduan nie.. Taman nie leh di kira tempat kampung la.. Bagaikan sirih pulang ke gangang Kalau tengok banyak je kereta besar besar.. hahaha.. Terasa la taman nie macam hidup sikit.. LoL..




Raya ketiga buat apa pulak ?



Raya ketiga dah kena keje.. tutup cerita.. ~ adios





Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir dan Batin ikhlas daripada Saya Azree Azizi : )









No comments:

Post a Comment

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails