Wednesday, September 26, 2012

Tahniah MPP

Assalamualaikum...



Semalam merupakan hari mengundi di Universiti Malaysia Pahang.. Boleh dikatakan terasa juga kehangatan mengundi tue.. hahaha.. walaupon tak boleh mengalahkan undi pilihan raya politik.. tapi diorg tetap buat sebiji suasana seperti tue..



- Nuri -


- Pemenang undi terbanyak -

menampal poster calon di merata2 tempat , di dinding , di tiang , di kafe makan , di bilik pon ada.. haha.. fanatik sungguh.. itu suasana di kampus pekan.. tetapi bagaimana plak suasana di kampus gambang.. Kampus gambang ialah main kampus bagi UMP..


- Noraizatul -


- Ezzra Norannis -


- Sue Qi Jian -

bagi memastikan semua mahasiswa mengundi pihak pengurusan telah memberikan 100 markah merit kepada mana2 mahasiswa yang mengundi.. tetapi ada juga member2 EE yang tak mengundi maybe jadual tersangat padat.. EE pon curi curi masa untuk mengundi sebab jadual EE pada hari selasa dan khamis padat.. Daripada pagi sampai ke petang pukul 6 ada kelas.. hehe~ *konon study hard ler tuee*

apa apa pon hari mengundi telah pon lepas dan resutlnya..





KEPUTUSAN RASMI PEMILIHAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR PELAJAR (MPP) UMP SESI 2012/2013
Berikut dinyatakan senarai penuh keputusan bagi Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sesi 2012/2013

KAWASAN :FAKULTI KEJURUTERAAN AWAM & SUMBER ALAM

BILANGAN KERUSI : 2

MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
AA11147
911130145695
LOW WEI KEAT

KAWASAN : FAKULTI KEJURUTERAAN ELEKTRIK & ELEKTRONIK
BILANGAN KERUSI : 2
MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
EA11046
921218115879
AMIR EUZZUDDIN BIN HABALI
KAWASAN : FAKULTI KEJURUTERAAN KIMIA & SUMBER ASLI
BILANGAN KERUSI : 2
MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
KE10015
910609016153
MUHAMMAD AZWAN BIN HARON
KE10027
911002025074
NOOR AZWANI BINTI AZHAR
KAWASAN : FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL
BILANGAN KERUSI : 2
MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
MH11099
920819065091
MOHD NAJMI BIN HARITH
MC11032
910524085459
LIEW KHEE YAN
KAWASAN : FAKULTI SAINS DAN TEKNOLOGI INDUSTRI
BILANGAN KERUSI : 2
MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
SB10050
900606085867
SARAVANAN A/L JAYAKUMAR
SB10007
901106086649
CHUA LEONG HUAT
KAWASAN : FAKULTI SISTEM KOMPUTER & KEJURUTERAAN PERISIAN
BILANGAN KERUSI : 2
MENANG TANPA BERTANDING
Student Id
IC Number
Student Name
CB11032
920616145438
SABARIAH BINTI MAULOT
CA10015
900109045063
THAM CHENG BIN
KAWASAN : FAKULTI TEKNOLOGI
BILANGAN KERUSI : 2
Student Id
IC Number
Student Name
Vote Count
PB10028
910910136410
FANURUL KEMP BINTI ABD HAKIM
725
PB11007
910322055016
BEH YI WEN
488
PC10013
900920065573
AL IKHTIARUDDIN BIN ALHANIF
459
KAWASAN : FAKULTI KEJURUTERAAN PEMBUATAN
BILANGAN KERUSI : 2
BILANGAN CALON : TIADA
KAWASAN : UMUM
BILANGAN KERUSI : 8
Student Id
IC Number
Student Name
Vote Count
KE10001
910408146269
ABDUL NA'EM BIN SUHAIME
5507
AB11042
931009065712
NOR FARAH ATIQAH BINTI MOHAMAD FOUZI
5014
KE10059
900211665066
FAZLIN BINTI MASRA
4875
KC11014
920330065002
AIN SYAWALINOR SHAFINA BINTI RABUAN
4671
KC10006
910518036044
NURI 'ADILAH NASHRULMILLAH BINTI IDRIS
4552
CB11067
910419085473
SUE QI JIAN
4155
KA10005
911209065161
MOHD FARID BIN MOHD NA'AIM
4149
MC10005
910216135485
MICHAEL ANAK JANGI
3966
PB10047
900712035118
NORAIZATUL AZMA BINTI RAMLI
3657
CC11106
930506065604
EZZRA NORANNIS BINTI MOHAMAD KHAIRUDDIN
3070
PB10027
910726115601
MOHD AMERUL AMIN BIN RAZALI
2845
MH10014
910401035945
MUHAMMAD NAQIUDDIN BIN MAT SALLEH
2829
PC10006
910306065492
WAN FATMA NUR SYAZWANI BINTI WAN AZHAR
2318
AA10010
900214146739
SUJENDRAN A/L THANGARAJOO
2224





kebanyakkan yang masuk bertanding nie semuanya daripada tahun dua dan tahun tiga.. budak budak tahun satu rasanya takde lagi yang masok bertanding.. hahaha..kalau ada pon maybe EE sendiri tak kenal..

- Belum apa apa lagi dah jadi mcm nie -
paling meriah pada waktu penyampaian manifesto.. masing masing memberikan manifesto sendiri dengan adegan masing masing untuk memancing undi.. sorakan daripada peminat peminat dapat memeriahkan kesunyian di kampus pekan pada hari penyampaian manifesto.. 
Sewaktu melalukan undi dikehendaki untuk mengambil password pin.. pada mulanya EE ingin mengundi nie macam cara di matrik dulu.. haha.. hanya pangkah pakai pensel tetapi teknologi semakin canggih pada masa kini.. gunakan internet untuk mengundi.. wahhhh.. kalau U pon dah guna cara macam nie takkan pilihanraya rasmi negara tak boleh kan ? hehe~ *terpegun seketika melihat kecanggihan cara mengundi nie*



- antara flyers yang di hantar ke bilik -


apa apa pon tahniah kepada semua yang memenangi kerusi undian.. Harap harap korg semua menjalankan tanggungjawab dan mengotai apa yang telah dijanjikan didalam manifesto korg.. Membeli nasib pelajar dan mendengar suara pelajar bukan setakat duduk diam dan inginkan merit tinggi... tanpa penyokong korg takkan memenangi kerusi yang korg pertandingkan..

mesti ada sebab kenapa dan mengapa korg di pilih untuk menjadi MPP.. macam mana plak dengan U lain ? hehe~ EE tengok di facebook penuh berkempen bagai kan..

Akhir kata Tahniah sekali lagi...

--------


Daripada Abdul Rahman bin Samurah, daripada Nabi SAW sabdanya: “Wahai ‘Abd ar-Rahman! Jangan engkau meminta jawatan pemimpin. Sesungguhnya jika engkau diberikannya dengan permintaan maka engkau dibebankan (tidak ditolong). Sekiranya engkau diberikannya tanpa permintaan maka engkau dibantu (oleh Allah)

(Riwayat Bukhari dan Muslim, Abu Dawud, Tirmizi, Nasaie dan Ahmad)


---------


Daripada Abu Zar katanya: Aku bertanya: “Wahai Rasulullah! Tidakkah mahu engkau melantikku?”. Baginda menepuk bahuku dan bersabda: “Wahai Abu Zar, Sesungguhnya engkau ini lemah, sedangkan jawatan itu adalah amanah. Ia pada hari akhirat nanti adalah kerugian dan penyesalan, kecuali sesiapa yang mengambilnya dengan kelayakan dan menunaikan apa yang menjadi tuntutannya."

(Riwayat Muslim)





------


No comments:

Post a Comment

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails