Friday, July 27, 2012

Kahwin awal .

Adakah kahwin awal itu menjadi satu masalah ? hurmm ini bagi pendapat ee la.. kalau kawin awal tue bagus.. takde yang salahnya.. sebab ? apabila mereka kawin awal mereka dah menjadikan hubungan yang dulunya haram kepada halal.. semua jadi halal.. so takde sesape pon yang melarang mereka..

tapi ada sesetengah pihak yang mempertikaikan Usia muda ini tak perlu berkahwin lagi kerana mereka perlu berfikir tentang tanggungjawab , nafkah dan lain2 lagi.. yup.. memang betul.. nafkah zahir itu penting.. kena ada duit.. keperluan seperti rumah dan lain2 perlu di fikirkan... tetapi pada ee buat masa sekarang biarlah mereka fikirkan bagaimana semua itu mereka perlu settlekan... hehe~

cuba korg tengok video nie.. 


sekarang ini terdapat satu video perkahwinan Syafiq dan pasangannye Yana yang baru sahaja berumo 16 tahun... video tue baru je di upload kat youtube 11 julai haritue.. dan sekarang orang yang melihat video tue dah menjangkau 621,480 banyakkan ?

So ada yang memuji pasangan ini kerana berani memikul tanggungjawab dan ada yang komen2 negetif terhadap pasangan ini...

tapi apa yang ee leh katakan ialah : )

*Ape masalahnya orang tu kahwin?bukan dieorang buat maksiat pun..diorang halang diri dari maksiat adela*
*Yang patut dirisaukan, dibuat gerak kerja, adalah menangani beribu, malah mungkin berjuta 'pasangan' yang 'berlagak' seperti sudah berkahwin!!!*


Apapon EE doakan perkahwinan mereka di redhai Allah S.W.T dan kekal sehingga akhir hayat...



.

No comments:

Post a Comment

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails