Wednesday, May 9, 2012

Apa salah budak nie ?

yaaaa~ sudah lama ee tak update blog nie.. haha.. terasa sangat janggal plak rasanya nak menulis nie.. maklumla.. dah lama sangat tak bermonolog sendiri.. hehe~ so terpanggilnya hari nie untuk menulis disebabkan tertarik sesangat dengan video yang memenuhi ruangan recent update dekat fesbuk tu...

mesti ada diantara korg yang taukan video apa.. video budak comel yang di dera oleh seorg perempuan bernama dira... bukan nak jadi kaypochi ke apa ke.. tpi bila tengok video nie rasa sedih , geram , tension , meluat , marah semua ada tengok perempuan mcm nie... ee kesian tengok budak yang baru nak kenal dunia tue kena dera mcm tue sekali...

sanggup ke seorg ibu nak buat mcm tue kat anak dia ? ee tak pasti la dia nie ibu ke babysitter ke.. tpi sememangnya dia tak patut buat mcm tue kat budak tue... sedangkan haiwan pon sayangkan ank diorg.. inikan manusia yang mempunyai akal fikiran yang boleh berfikir dengan waras... ee harap ada tindakan yang di ambil kepada pompuan nie... dia tak pikir.. mcm mne kalau dia kena mcm tue ? apa rasa dia..? kompom menangis gak mcm budak tue... huhu~

kepada perempuan yang bernama dira dlm video nie.. :
kalau tension sekali pon anak tue bukan untuk dipukul2 or disepak mahupun di cubit2... ank tue anugerah yang diberikan oleh allah kepada manusia untuk menjgenye... tolong la berperikemanusiaan... jadilah manusia yang berhati perut... kesian kepada ank itu... orang yang teringin ank pon menangis melihat perbuatan kau mcm nie... ya allah selamatkanlah ank ini daripada terus dilukai... huhu~
kepada yang tgk video nie serta narrator dalam video nie...
awat la ang nie bengong ye ? kenapa la tak halang ? setakat cakap je wat apa... selamatkan lah ank tue daripada kena sepak apa semua tue.. hang pon takde perasaan gak ke ?
siot la.. nmpk dh beremosi.. haha~ so sapa yang rasa tak tgk lagi video nie sila tgk... sapa yang tak sanggup tengok jgn tengok.. nnti bertmbh2 meluat tgk perempuan nie...


# btw sape yang ada maklumat pasal pompuan nie sila la laporkan pada polis.. jahat sungguh.. huhu~
.
.
.
.
.
.
.
status terkini !!!
STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI :

Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001


so budak nie dh besar and pompuan nie pon akan di keluarkan tak lama lagi..

No comments:

Post a Comment

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails