Tuesday, May 11, 2010

Kem ibadah 2010

apa yang ada pada hari jumaat lepas...?

sbb hari ini hari ahad... sebelum hari ahad ialah hari sabtu... pada hari jumaat 7hb mei yang lalu aku telah didaftarkan untuk menyertai kem ibadah di sekolah... huhuhuhu... kem ibadah ini dijalankan sepanjang hari... dengan dipenuhi dengan ceramah daripada ustaz umaizi dan ustaz ahmad... tapi hari paling seronok ialah hari sabtu... pada hari sabtu itu seramai 180 pelajar batch 25 telah pon naik haji...

hahahha... malam sebelum naik haji kami puas mencari cadar yang tidak mempunyai getah... habis semua cadar diasrama diselongkar oleh kami... kesian adik2 senior kerana mereka dijadikan mangsa untuk mencari cadar... seperti biasa hari sabtu ilah hari holiday bagi kami... tetapi aku bangun awal sbb terlalu excited utk naik haji... selam sejam kami mendengar ceramah di suaru...

antara sesi yang dijalankan ialah mengutip batu jamrah ditepi jalan.... melontak dan merejam batu di dalam kawasan yang disediakan dan mengelilingi kaabah buatan kami sendiri... hahahaha... sungguh seronok kem ibadah ini...


pada petangnya pula kami mempunyai aktiviti menyembelih binatang iaitu burung puyuh... huhuhu... kedengaran jeritan bdk perempuan ketika sembelihan berlaku... hahaha... wat pertama kali aku sembelih binatang... sungguh cuak rasanya...


-----------------------------------------------------

apa yang ada pada 9 mei 2010...?



hahahaha... mungkin diantara korg tidak ingat tarikh keramat ini... 9 mei 2010 merupakan hari ibu... dan pada tarikh itu buat kali yang berjuta aku mengucapkan selamat hari ibu dan sayang ibu... bagi aku hari ibu adalah setiap hari... aku amat menyayangi ibu...

ibu merupakan guru pertama bagi ku... ibu merupakan pelindung bagiku ketika aku berada dalam keadaan ketakutan... ibu juga merupakan pengasuh kepadaku yang paling hebat... diwaktu kecil aku selalu dibuli oleh rakan2 ibu yang akan datang menolongku... ibu melindungiku dengan sepenuh perhatian... tidak membiarkan seekor binatang mahupun nyamuk mengigitku...
kau lah ibu yang amat aku cintai...

selamat hari ibu daripada anakmu azreeazizi~

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails