Wednesday, February 10, 2010

Tahniah

hahaha... hari nie riuh satu sekolah... pasal politik di negeri aku lar... pasal nizar dan zambry... pembicaraan di mahkamah... mereka membicarakan tentang jawatan yang telah disandangkan oleh Dr Zambry iaitue selaku MB perak... akhirnya Dr Zambry memenangi kes ini dengan sokongan orang ramai.... Dr Zambry menyandang jawatang MB secara sah dengan kuasa Sultan Perak sendiri... dan akhirnya Zambri akan menjadi MB Perak sekarang....

tetapi timbul pulak isu Nizar tak puas hati.... nizar tidak menghormati keputusan mahkamah... nizar masih mencabar agak DUN membubarkan dan membuat satu pilihan raya yang lain supaya rakyat boleh memilih kerajaan mereka sendiri.... kenyataan nizar jelas menunjukkan beliau tidak memahami sistem yang terdapat dalam negara ini.... hahahahaa...

cerita nie tak leh dipanjangkan nanti jadi salah plak...:D

------------------------------------------------------

wah.... tak sangka yer... skrg dah masuk pertengahan bulan 2.... hahahaa... hari merentas desa pon dah lepas... mmg berjaya lar merentai desa.... keputusannya... ENGGANG no 1 dan GARUDA no 2.... beza mata tak jauh pon dalam 39 jer...:D insyallah GARUDA akan kejar bak kata Papa Rahim... wakakakaka....

skrg nie sibuk lar dengan latihan sukan tara.... nak lari lagi... wakakakaka... mmg lemah betul lar... tetapi asalkan aku lar dan lepas dah menyumbang mata untuk rumah... senangkan hahaha... tak lama lagi dah nak hari sukan... tahun nie aku masuk kawad... jadi setiap malam akan ada kawad kaki...:D bukan senang nak berkawad dan bukan semua orang tau kawad.... mungkin hanya orang terpilih jer...

stop untuk cerita nie dan akan bersambung nanti...

-------------------------------------------------------
hahahaha.... skrg nie pasal cerita lain plak... lagi beberapa hari nak balik nie... mmg seronok lar... cuti seminggu lor... nanti mesti tak tau nak wat apa.... mak kata jumaat nie nak pegi shah alam tgk abg yang kemalangan... harap die tak apa2 yer... kesian ekkk.... lepas pegi shah alam kata nak balik kg... balik teluk intan lar... org teluk anson batak rabit.... tapi yang menjadi masalah skrgg nie ialah aku kne balik ari jumaat....

sekolah nie pon satu nak tukar hari lain kali kasi tau awal2 lar... kan senang... kalu org mcm keluarga aku wat family kan dah jadi susah.... ish... tapi tak per... semua ini ketentuan illahi... mesti ada sebab jadi mcm tue...:D kita tunggu dan lihat hari sebenarnya mcm mana yer....

semoga hidup kita diberkati...:D

2 comments:

  1. I would like to correct your statement about the nizar's case. By saying zambry manage to get the Ministerial post in such a valid way is totally wrong. The Sultan himself do not have any specific power under the constitution to sack Nizar from the ministerial post. The only way that Nizar can be sack is via no confidence vote. The sultan himself does not have such power to sack him because our country does not practice absolute monarchy. The chief minister post cannot be said vacant, simply because he lost the majority support from the house. Its undeniable that he lost his support from the house, but then the house should remove him in a constitutional way. Here there are 2 main issues. First is whether the appointment of Zambry is valid although Nizar had not been remove in a correct manner. The second issue would be can the Sultan remove a chief minister from his post. The second issue already answered by me. As for the first issue, according to the academician perspective and the bar council perspective, the appointment was not valid simply because the post is not vacant yet. This is because Nizar was not removed yet(in a constitutional way) when sultan appoint Zambry as the CM. Its more on procedural issue....

    ReplyDelete
  2. betul tu mr.ashree.
    bukan sahaja pernyataan mengenai nizar itu salah.
    malah bahasa melayu nya juga salah.

    apakah hari "nie"?
    "iaitue selaku" ?

    dan "dan akhirnya Zambri akan menjadi MB Perak sekarang "

    mana ada zambri jadi MB.zambry ada la.

    ReplyDelete

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails