Tuesday, December 1, 2009

Raya korban bersama wahid

-gambar wahid-

walaupon sudah empat hari berlalunya hari haji... tetapi ak tetap ingin juga menceritakan tentang raya korban tahun ini... tahun nie keluarga ak telah menghantar wakil utk berkorban.. iaitu ibuku dan bapaku... ak plak telah dijadikan spy.. hak~ bukan apa hanya utk melihat apa yang telah terjadi itu aje.. huhuhuhuhu..


-nama perserta yang mengikuti acara berkorban pada tahun ini-

raya tahun nie tidak begitu ramai org sembahyang raya di surau taman perpaduan... ak pon tidak tahu kenapa.. mungkin kerana hari itu hari jumaat... jadi orang agak malas utk bersembhyg raya... setiap tahun pekara sebegini selalu terjadi... sembhyg raya silap... nama je imam besar.... ade keklulusan dan diperakui... tapi sembhyg salah.. ish teruk betul... pagi-pagi je dah wat dosa.. pak cik2 kat sini kutuk habis- habisan imam besar nie... kesian kat die..mungkin salah die sbb terlalu ghairah nk sembhyg raya... sepatutnya sembhyg raya rakaat kedua harus takbir 5 kali... tapi ini tidak terus bce al-fatihah... hish kesian-kesian.

kita org mula sembhyg pukul 8.30pg.. mcm biasa lar... selepas sembhyg raya kita kne lar mendengar khutbah raya... ada diantara para ulamak kata kalu tak dengar khutbah tak sah sembhyg raya kita.... jdi ak pon mendengar khutbah sembhyg raya.. khutbah tue pon dah memakan masa yg agak lama.... sampai ak sendiri boleh tertido.... khutbah yang khatib bgi tak berapa bersemangat.. rase nk tido je...



lepas tue korban taman perpaduan diteruskan tepat pukul 9.15pg... seramai 56 orang peserta telah berdaftar... utk korban tahun nie.. ramai juga tahun nie tapi tahun lepas lagi ramai... sebnyk 8 ekor lembu telah siap sedia unuk disembelihkan... tapi apa yang speselnya tahun ini dan tahun lepas... lembu ini disembelih oleh Tok Aji Saad(femes tok lepas nie ekk..) dan dibantu oleh semua orang kat taman ini termasuk lar pelakon yang terkenal Wahid senario... hahahaha.... wahid pon turut serta dalam menjayakan raya korban kat taman perpaduan... bnyk juga lar kerja dalam raya korban nie... antaranya lapah daging, membersihkan daging dan sebagainya....


-kerja-kerja menambat lembu-


-kerja-kerja melapah daging-

tapi apa yang penting kerjasama... bak kata wonderpet.. disebabkan kerjasama majlis korban pada tahun ini berjaya dengan jayanya sekali... semua dapat makan daging korban..
hak~ orang surau pon telah menghabiskan kerja korban nie sebelum sembhyg jumaat...
cepatkan mereka bekerja... sungguh tak sangka aku... tahniah kepada semua yang telah menjayakan majlis raya korban tahun ini...


p/s: syafiq chelsea menang kot 3-0
kepada gorn jangan bersedih ekk arsenal kalah teruk..

6 comments:

  1. salam ziarah..

    taman perpaduan eh?x jauh la dgn kpg nenek saya kat batu 8..hihi (^.^)v

    ReplyDelete
  2. kampung nenek kat batu lapan...
    dekat ngn tanjung rambutan kan..
    hee~

    ReplyDelete
  3. huhuh..
    lembu korban posing maut!
    kalah populariti wahid..

    btw,slmt hary raya aidiladha..
    ^-^

    ReplyDelete
  4. lembu nie hampir terlepas sbnrnye...
    heee~
    itu pasal yg posing maut...
    hak/`

    ReplyDelete
  5. Hhoho...
    video tu..wahid wat pe pas penyembelih kasi pisau tu kat wahid??dia potong pe??
    cam plik je...kan ke xleh sembelih 2 kali. :P

    ReplyDelete
  6. bkn sembelih dua kali...
    mmg mcm tue tok saad akan sembelih binatang tue pastu akan ada seorg lagi yg menghabiskan penyembelihan tue ngan memotong satu lagi urat...tapi itu pon tak mati lagi tunggu je lar sehingga die mati sendiri...

    ReplyDelete

-Ma StOrY-

Related Posts with Thumbnails